Cześć wszystkim, dzisiaj pokażę wam jak rozpołowić silnik 2T.Silnik,który rozpoławiam pochodzi od KYMCO ZX AC.
Ważne: artykuł jest mojego autorstwa, rozpowszechnianie go bez mojej wiedzy jest zabronione!
Silnik rozpoławiasz na swoją odpowiedzialność, nie odpowiadam za szkody i błędy, które popełnicie.
Zaczynamy!
Najlepiej przygotować sobie komplet kluczy,jakiś kocyk lub szmatę pod silnik.Robimy sobie dobre oświetlenie i co najważniejsze dobre chęci i jakąś muzyczkę.
Gdy silnik mamy już na stole lub podłodze kładziemy go na szmacie,kocyku.
Odkręcamy dekiel przekładni aby wykręcić osprzęt napędu(wariator,pasek,sprzęgło,dzwon) i odkręcamy zaznaczone nakrętki
(JAK ktoś nie chce to sprzęgła nie musi wykręcać)
Po tej czynności bierzemy się za odkręcenie cylindra,śruby odkręcamy w kolejności jak na zdjęciu(nie jest to obowiązkowe,można w innej kolejności).Gdy już wykręcimy cylinder, ściągamy tłok,bierzemy obcęgi(najlepiej chude)i ściągamy zabezpieczenie sworznia,potem sworzeń wybijamy płaskim dużym śrubokrętem i gumowym młotkiem.Artykuł na ten temat:http://skuterypolnoc.ubf.pl/readarticle.php?article_id=44
Teraz przyszedł czas na wykręcenie pompy oleju i rozrusznika
Odkręcamy śruby zaznaczone na zdjęciach i wyciągamy.
Następnie bierzemy się za magneto i iskrownik.Odkręcamy tę nakrętkę
Gdy już odkręcimy ową nakrętkę potrzebny będzie nam ściągacz do magneta, można oczywiście kupić, ale ja zrobiłem swój.
Gdy zdejmiemy magneto, oczom ujawnia nam się iskrownik i odkręcamy śruby zaznaczone na zdjęciu
Gdy już wykonamy tą czynność można przejść do odkręcania śrub znajdujących się za iskrownikiem.
Jak już odkręcimy śruby to bierzemy gumowy młotek i pukamy po krawędziach kartery, ale ostrożnie bo to aluminium i zawsze może nam się skruszyć lub odłamać.Pukamy po krawędzi albo bliżej środka,pukamy po dwóch stronach małego karteru, raz z jednej strony raz z drugiej i pukamy tez delikatnie w wał od strony wariatora
Oczywiście jak nic nie idzie to można puknąć nieco mocniej, ale musisz się upewnić czy na pewno odkręciłeś wszystkie śruby mocowań obu karterów.
Gdy na karterach pojawi się szczelina, pukamy mocniej w wał od strony wariatora aż wał wyjdzie z dużego karteru.
http://x.garnek.pl/ga9298/cec04c858a0c0a14136797a3/14136797.jpg
Potem pukamy w wał od strony magneta aby wyszedł z małego karteru.
Dziękuje i życzę owocnych prac.